niedziela, 25 sierpnia 2013

08. Londyn - wszystko o czerwonych autobusach.

Hej kochani! 
Wiem, że długo mnie nie było, za co bardzo was przepraszam.
Widzę, że blog cieszy się coraz większą popularnością, dlatego teraz posty będą pojawiać się regularnie. 
Dzisiaj przygotowałam dla Was informacje na temat ... czerwonych, piętrowych autobusów przemierzających drogi Londynu. 
Dlaczego akurat taki temat? Szczerze powiem, że mnie zawsze ciekawiło to, skąd się wzięły, dlaczego akurat tak wyglądają i ogólnie chciałabym podzielić się z wami różnymi ciekawostkami na ich temat.

London Buses - Routemasters
Londyńskie autobusy są wyjątkowe, różniące się od tradycyjnych, uważane za ikonę Londynu, jak i Wielkiem Brytanii i rozpoznawane na całym świecie.
Nie należą może do najszybszej formy komunikacji, są jednak dużo tańsze niż taksówki, czy metro.
Przejazd takim autobusem kosztuje 2.20
Dzieci poniżej 15 roku życia podróżują za darmo. Są oczywiście dostępne różne karty/bilety całodzienne, miesięczne itp.


Autobusowa sieć w Londynie jest jedną z największych i najbardziej używanych na świecie.
W ramach London Buses ( spółka zarządzająca komunikacją autobusową na terenie Wielkiej Brytanii ) działają 673 linie autobusowe, obsługujące ponad 19.000 przystanków. Flotę stanowi 7500 autobusów.


Naturalną sprawą w Londynie są korki. Autobusy mogą się spóźniać, co często zdarza się w godzinach porannych, gdy ludzie jadą do pracy i w godzinach szczytu.


Korzystając z autobusów w Londynie można dostać się prawie do każdego miejsca.


Autobusy w Londynie są bardzo nowoczesne. W każdym autobusie oraz na przystanku znajdziemy informacje o trasie autobusów. 


W nocy, gdy nie kursuje metro, autobusy tają się główną formą przejazdu. 
Numery nocnych autobusów są poprzedzone literą N.
W centrum autobusy nocne jeżdżą nawet co kilka minut.


W Londynie spotyka się dwa rodzaje przystanków autobusowych:
- białe tło z czerwonym kółkiem - przystanek obowiązkowy,
- czerwone tło z białym kółkiem - przystanek na żądanie.


To by było na tyle. Mam nadzieję, że notka Wam się podoba.
W komentarzach piszcie propozycje, o czym chcielibyście, abym napisała następnym razem.
Enjoy! 

10 komentarzy:

  1. zawsze chciałam przejechać sie tymi autobusami i mam nadzieję,że kiedyś to zrobię ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moim największym marzeniem jest Londyn i bardzo bym chciała zobaczyć to wszystko w rzeczywistości ;3

    OdpowiedzUsuń
  3. moim marzeniem jest odwiedzić Londyn :)

    http://sylwiajestem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Londyn to piękne miasto <3
    Zostałaś nominowana do Libster Blog Award :))
    Szczegóły na moim blogu :)

    agaa-lifestyleblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Londyn to cudo :D zapraszam http://littlee-thiinggss.blogspot.com/ zaobserwujemy??

    OdpowiedzUsuń
  6. Od zawsze miałam słabość do Londynu :)
    http://veneaa.blogspot.com/
    Obserwuję.

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny post *-*
    Obserwuję i liczę na obserwację
    Zapraszam
    http://stylish-business.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale mi zrobiłaś smaka , to nie masz pojęcia:D
    obserwuję + liczę na rewanż :*:)
    marlensss.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. fajny blog ;3
    ale jestem teraz głodna ;c
    http://siemapoziomki.blogspot.com/ zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. ja w ogóle kocham Anglię ten klimat i Ci ludzie coś pięknego :)

    http://nikoladrozdzi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń